Blogroll

Pages

Wednesday, April 9, 2014

10 Produk Kreatif

10 Produk Kreatif 


EZ Cracker

EZ Cracker adalah cara baru dan mudah memecahkan telur dan mengasingkan kuning telurnya tanpa mengakibatkan keadaan berselerak atas meja atau kabinet dapur. Alat ini dapat mengelakkan kepingan kecil kulit telur masuk ke makanan. Alat ini juga boleh memecahkan telur yang telah direbus tanpa menganggu struktur asal telur yang lembut selepas direbus.
EZ Cracker begitu mudah untuk digunakan. Pertama, memasukkan telur ke dalam EZ Cracker. Seterusnya memerah perlahan-lahan dengan sempurna memecahkan telur.
EZ Cracker direka unik supaya sesuai dengan telur pelbagai saiz.



AUTOMEES – Automatic Robot Cleaner

AutoMeeS direka untuk mengelap dan membersihkan skrin setiap telefon pintar dan tablet di secara automatik. Ia direka oleh syarikat Takara Tomy di Jepun dengan saiz 7cm dan berat 82gram.

Seterika Stim Tanpa Kord


Seterika stim ini direka tanpa kord/wayar dan bebas menggunakannya dari pelbagai arah. Ia dibuat dari besi yang tahan melengkung, tahan karat, pelbagai arah dengan ciri-ciri automatik apabila mematikan suis dan menggunakan sistem anti-titisan. 
Seterika stim tanpa kord kami membantu pengguna untuk mudah menggunakan atau mengambil seterika dari tempat bergantungnya.
Auto Shut-Off  bettujuan untuk mengingatkan pengguna dan memberi signal untuk sensor elektronik berfungsi secara automatik untuk menutup seterika selepas 10 minit jika ia dibiarkan atau tidak digunakan.



The gravity chair – Gravity Balans

Balans Graviti adalah alat direka berdasarkan konsep graviti. Alat ini boleh digunakan untuk duduk dengan lebih teratur bertujuan untuk menjaga struktur badan dan ia juga boleh digunkan untuk tidur tanpa perlu risau kerusi ini terjatuh. Ini kerana ianya direka khas untuk mengimbangi struktur kerusi tersebut seterusnya mengekalkan daya graviti yang ada pada alat tersebut.

Slice Toaster and Egg Poacher -  TEM500


Telur & roti membawa inovasi untuk mereka produk  pembakar dengan menggabungkan fungsi pembakar roti dan memasak separa  telur ke dalam satu alat yang mudah untuk digunakan. Ia juga boleh memanaskan sosej sebagai sarapan. Memasak telur dan  membakar roti boleh dilakukan pada masa yang sama jika anda ingin membuat sandwich kerana ianya hanya memerlukan 4 minit sahaja dan tinggalkan sahaja sewaktu mesin ini berfungsi.






Monopod

A monopod, juga dikenali sebagai unipod, adalah alat yang tunggal atau tiang digunakan untuk membantu menyokong camera, merakam video, teropong, senapang atau instrumen ketepatan lain di kawasan yang luas. Monopod ini membolehkan kamera berada dalam keadaan yang kukuh. Dan ia juga membolehkan jurugambar untuk mengambil gambar dengan pandangan yang luas di belakang selain menggunakan tangan sendiri untuk mengambil gambar sendiri.


DustPanBin

DustPanBin direka oleh Lufdesign dan Ia merupakan tong sampah dan juga boleh dijadikan sebagai  dustpan.  Alat ini kelihatan seperti hanya DustPan, tetapi ia bukan sahaja DustPan tetapi juga tong sampah. Ia akan menjadi lebih mudah untuk menyapu sampah dan habuk. Apabila anda selesai menyapu bilik yang bersih, anda hanya menjadikan bahagian bawah" Segitiga "pada sudut 90 darjah.




Hana Tsun Nose Straightener

Produk ini bagi sesiapa yang menginginkan hidung mancung dan tajam.  “Hana Tsun Nose Straightener” berfungsi sebagai alat untuk memancung dan menajamkan hidung anda. Anda hanya perlu memakai produk selama 15 minit sehari, akan menaikkan tulang dan kontur hidung, mewujudkan bentuk elegan tajam.  Hana Tsun Nose Straightener dibuat di Jepun dan dijual pada harga ¥ 5000 (US53,09)



Taga Bike


Taga menggabungkan aktiviti membawa basikal dengan fungsi kereta dorong untuk bayi/budak kecil. Taga membolehkan anda untuk menghabiskan masa yang berkualiti dengan anak anda semasa anda menunggang dengan keyakinan dan mendapatkan senaman yang bagus. Taga sesuai untuk kanak-kanak 6 bulan hingga 6 tahun (54lbs/25kg) dalam mod basikal dan sehingga 33lbs/15kg dalam mod kereta dorong.



Robotic Bed
Panasonic telah mewujudkan satu katil robotik yang boleh berubah menjadi kerusi roda, membolehkan warga tua atau orang kurang upaya untuk bangun tanpa bantuan.
Pengguna boleh kekal di atas katil semasa ia bertukar menjadi kerusi roda. Separuh daripada naik tilam setengah menurunkan seketika unit bermotor di bawahnya secara automatik slaid keluar dari katil. Katil ini adalah salah satu daripada banyak penyelesaian mobiliti baru untuk membantu penuaan penduduk Jepun penginapan bimbit.